KashrusHalachos of Beverages and Non-Jews
It is assur to drink beverages with goyim[1] קיד,א . This prohibition applies only in the place in which it is sold, and only if one is sitting to comfortably drink it in a place of goyim. However, one is permitted to buy a drink and then walk outside the store or bar to drink it. One is permitted, on an infrequent basis, to drink it while standing in the store[2] קיד, א .
This prohibition applies to all common alcoholic drinks, such as beer, scotch and whiskey. Unusual alcoholic drinks (such as pomegranate wine), and coffee (as it is a significant drink), are not included in this issur, but one should still refrain from drinking these in non-Jewish locations, as it leads to undesirable friendliness[3] חכ"א (סו, יד), ועמ"ש לקמן . It is permitted to drink soda or tea in non-Jewish bars or taverns[4] נראה פשוט דאין אלו משקים חשובים כלל באמעריקא .
Some authorities are lenient regarding this prohibition, but one should be stringent[5] ע' חכ"א (שם), השו"ע (קיד, א) כ' שאסור בכל מיני שכר, ורמ"א כ' דיש מתירים בשכר של תבואה ושל דבש (ואוסרים בשל תמרים), והגר"א כ' כל הפוסקים הסכימו לשו"ע. וע' ערה"ש (ס"ק יא) כ' הטעם שאין נזהרים באיסור זה, הוא משום דיי"ש שהוא משקה פשוטה מאד אין בכלל האיסור, ואע"פ שיש רא"ם וקאניא"ק שיש בהם קירוב הדעת, אינם מצויים מפני היוקר, והוה כיין תפוחים שלא גזרו עליהם מפני יוקר מציאותם, עכת"ד. [ולפ"ז, באמעריקא לכאו' שייך האיסור בכמה מיני יי"ש שהם חשובים וגם מצויים.] .
If one rents out a pub for a Jewish event, it is permitted to drink there[6] דפשוט דבכה"ג נחשב כביתו, דמותר (כמבואר בשו"ע קיד, א) . It is permitted to drink in the company of non-Jews in a hotel lobby if one is staying at the hotel; however, one may not drink in the hotel’s bar[7] קיד,א, דהא בשו"ע התיר כיון שחשוב כביתו, ולכאו' היתר זה לא שייך למקום ה-bar שהוא כדבר נפרד מהמלון. .
One should not drink coffee in a non-Jewish coffeehouse[8] חכ"א (שם). ע' פר"ח (קיד,ו) שאין לאסור מצד בישולי עכו"ם, כיון שרוב העולם אין מלפתים בו את הפת, וגם שהקפה בטל בתוך המים, והתיר לשתותו אפי' בבית עכו"ם. וע' פ"ת (קיד,א) בשם פנ"מ שיש לאסור מצד בישול עכו"ם. .
[1] קיד,א
[2] קיד, א
[3] חכ"א (סו, יד), ועמ"ש לקמן
[4] נראה פשוט דאין אלו משקים חשובים כלל באמעריקא
[5] ע' חכ"א (שם), השו"ע (קיד, א) כ' שאסור בכל מיני שכר, ורמ"א כ' דיש מתירים בשכר של תבואה ושל דבש (ואוסרים בשל תמרים), והגר"א כ' כל הפוסקים הסכימו לשו"ע. וע' ערה"ש (ס"ק יא) כ' הטעם שאין נזהרים באיסור זה, הוא משום דיי"ש שהוא משקה פשוטה מאד אין בכלל האיסור, ואע"פ שיש רא"ם וקאניא"ק שיש בהם קירוב הדעת, אינם מצויים מפני היוקר, והוה כיין תפוחים שלא גזרו עליהם מפני יוקר מציאותם, עכת"ד. [ולפ"ז, באמעריקא לכאו' שייך האיסור בכמה מיני יי"ש שהם חשובים וגם מצויים.]
[6] דפשוט דבכה"ג נחשב כביתו, דמותר (כמבואר בשו"ע קיד, א)
[7] קיד,א, דהא בשו"ע התיר כיון שחשוב כביתו, ולכאו' היתר זה לא שייך למקום ה-bar שהוא כדבר נפרד מהמלון.
[8] חכ"א (שם). ע' פר"ח (קיד,ו) שאין לאסור מצד בישולי עכו"ם, כיון שרוב העולם אין מלפתים בו את הפת, וגם שהקפה בטל בתוך המים, והתיר לשתותו אפי' בבית עכו"ם. וע' פ"ת (קיד,א) בשם פנ"מ שיש לאסור מצד בישול עכו"ם.